Бизнис предизвици: реалноста на малите бизниси во Македонија

Во живиот пејзаж на македонската сцена за мали бизниси, претприемачите како мене често се наоѓаат себеси како се движат низ лавиринтот од предизвици, од кои некои се влошени од двојните стандарди што преовладуваат на пазарот. Од преференции за пакување до маркетинг стратегии и присуство на социјалните мрежи, пречките со кои се соочуваат сопствениците на мали продавници не се секогаш очигледни за купувачите и сите останати.

Еден истакнат предизвик што се наѕира над малите бизниси е проблемот со пакувањето. Како сопственик на мал бизнис, вложив значително време и ресурси во изработката на решенија за пакување кои го одразуваат квалитетот и грижата за секој производ. Сепак, и покрај нашите најдобри напори, критиките не се невообичаени. Некои клиенти ги превидуваат безначајните детали, поткопувајќи го прецизното внимание на деталите што влегува во нашиот процес на пакување.

Уште од самиот почеток на БЕБЕБОКС се трудев да имаме убаво и автентично пакување кое ќе го содржи нашето лого и дополнителни естетски детали како креп хартија, меѓутоа дури и покрај сите вложени напори во текот на годините до мене доаѓаа коментари од луѓе со далеку полошо пакување на нивните производи (на пример во хартија за пакување на леб) дека моето пакување е лошо. Во моментот не можев да размислам јасно дали станува збор за завидливост или едноставно злоба и тоа многу ме погодуваше, бидејќи самата правев се што можам за да биде нашето крајно пакување што подобро и подопадливо за крајниот корисник. 

Кога БЕБЕБОКС беше на самиот почеток беше многу тешко да се најдат евтини опции за пакување за малите бизниси, односно печатниците нудеа поволни цени само за големи компании кои нарачуваа над 1000 парчиња пакети или кесички. За среќа имаше неколку помали печатници кои изработуваа хартиени кесички без ограничување, но секако цената беше и повисока. Со тек на време, како што растеше бројот на мали бизниси (посебно за време на пандемијата), се појавија и дополнителни опции кои нудеа поволни опции за пакување на малите бизниси.

Фрустрацијата се интензивира кога ќе го споредиме нашиот третман со оној на поголемите брендови. Сум добивала пакети од добро етаблирани компании завиткани во слаби материјали, но квалитетот на производот внатре никогаш не беше доведен во прашање и затоа никогаш не сум се осмелила да дадам критика каде што нема место за истата, бидејќи секогаш појдовна точка беа често неоснованите критики кои јас ги добивав за мојот мал бизнис. Тоа е впечатлив двоен стандард – малите бизниси се држат до повисоки стандарди кога станува збор за пакувањето, додека поголемите корпорации изгледаат имуни на таквите коментари.

Ова несовпаѓање се протега надвор од пакувањето и навлегува во други аспекти на нашите деловни операции, вклучително и маркетинг и социјалните медиуми. Малите бизниси често се борат да се натпреваруваат за внимание во пренатрупаниот дигитален пејзаж, каде што етаблираните брендови доминираат во разговорот. И покрај нашите најдобри напори, нашите маркетинг кампањи можеби нема да го добијат истото ниво на ангажираност или дофат како оние на поголемите компании.

Понатаму, одговорот од клиентите и од не-клиентите може да биде обесхрабрувачки понекогаш. Додека воспоставените бизниси добиваат пофалби и восхит за нивните напори, малите бизниси може да се соочат со скептицизам или рамнодушност. Предизвикувачка е реалноста со која треба да се соочите – да се внесете со срцето и душата во вашиот бизнис само за да наидете на апатија или критики, повтоно ќе кажам најчесто неосновани.

Сепак, среде предизвиците и двојните стандарди, треба да се научи вредна лекција – издржливост. Како сопственици на мали бизниси, мораме да развиеме дебела кожа и да научиме да истраеме пред неволјите. Критиката, без разлика дали е оправдана или не, е неизбежен дел од секое бизнис патување, а верувајте јас сум се соочила со многу. Најважно е како реагираме на тоа и дали ќе дозволиме да не дефинира и скрши.

Од суштинско значење е да се направи разлика помеѓу конструктивна повратна информација и неоснована критика. Додека првото може да понуди вредни сознанија за подобрување, второто треба да се остави настрана. Како сопственици на мали бизниси, не можеме да дозволиме мислењата на другите да ја диктираат нашата самодоверба или насоката на нашите бизниси.

Оваа лекција ја научив од прва рака, често со резулат на големи финансиски вложувања. Имаше период кога ми беше приоритет да бидам „допадлива“ наместо да носам добри финансиски одлуки за мојот бизнис. Прекумерно трошев на маркетинг кампањи и материјали за пакување во залуден обид да им угодам на сите кои го критикуваа нашето пакување, само за да сфатам дека тоа е неодржливо и штетно за крајната цел на мојот бизнис.

Во ретроспектива, би сакала да останав верна на мојата визија и принципи од самиот почеток. Честопати кога сакаме да го унапредиме бизнисот на некое следно скалило, забораваме на нашите првенствени цели и тоа е многу тажно. Како сопственици на мали бизниси, ние мора да носиме одлуки кои се усогласени со нашите цели и вредности, дури и ако тие се непопуларни или неконвенционални за останатите надворешни набљудувачи. Многу е подобро да се води успешен бизнис според наши услови, отколку да се компромитира нашиот интегритет за минливо одобрување. 

Не можам да речам дека не ми е жал што не си ја послушав својата интуиција за некои работи, но затоа кога доаѓа време за пауза и рефлексија може да си ги согледаме грешките и да научиме од нив за да не ги повторуваме во иднина.

Така, на моите колеги сопственици на мали бизниси во Македонија и пошироко, им го нудам овој совет – останете издржливи, останете автентични и останете доследни на вашата визија. Патот можеби е карпест, а предизвиците понекогаш изгледаат несовладливи, но на крајот ќе успееме преку упорност и непоколеблива верба во себе. Дозволете си да го прифатите патувањето, да учите од вашите грешки и да продолжите напред со уште поголема решителност.

Shopping Cart
Scroll to Top